Płyty betonowe – charakteryzacja

Płyty drogowe, posiadają w dzisiejszym budownictwie rolę ogromną. Jest to oczywiste, patrząc na ich budowę, użycie i właściwości. Spróbujmy prześledzić bardzo istotne cechy płyt betonowych i wykonać ich niedługą, lecz treściwą charakterystykę. Użycie płyt betonowych.

  • Drogi doraźne. Płyty betonowe, idealnie wręcz nadają się do tworzenia dróg chwilowych. Znajdą więc one zastosowanie na różnego stylu placach inwestycji, gdzie niezbędny jest dość szybki i bezproblemowy dojazd, w bardzo wielu sytuacjach dosłownie cięższego sprzętu budowlanego.
  • Drogi dojazdowe Płyty drogowe, można też wykorzystać jako szybki metodę na zbudowanie eleganckiej drogi dojazdowej. Gdzie? Wręcz wszędzie, a w szczególności na swoich posesjach. Dzięki płyty dzięki swojej wytrzymałości, płyty te mogą wytrzymać relatywnie niewielkie obciążenia (np wywołane poprzez pojazdy samochodowe osobowe).droga

Rodzaje płyt drogowych.

Płyty betonowe, można dość łatwo sklasyfikować i podzielić na wiele zasadniczych rodzajów. Są to między innymi:

  • Płyty betonowe otworowe. Płyty drogowe otworowe, jak sama nazwa wskazuje, mają szereg otworów. Za pomocą płyt, można utwardzić przejściowo, albo na stałe, wybraną powierzchnię użytkową. Wprowadzenie otworów, znacznie poprawia charakterystykę odpływową wspomnianych płyt. Tego rodzaju płyty, bardzo często są zbrojone, co zresztą powinno być standardem u ich producentów.
  • Płyty betonowe całe. Płyty drogowe całe, są dla odmiany lite. Bardzo podobnie jak ich otworowe odpowiedniki, również i one są w pełni zbrojone. Dlatego, dosłownie w przypadku ich pęknięcia, nie dojdzie do ich zniszczenia, gdyż ogół konstrukcyjną, będą utrzymywać pręty.

W ofertach wielu sprzedawców, są one dostępne w kilku grubościach, w zależności od tego, jakie obciążenie mają one na siebie przyjąć. Jedyną cechą płyty drogowej, poza jej wymiarów jest wytrzymałość na obciążenia. Jednak nawet najbardziej wytrzymałe płyty drogowe, nie poradzą sobie z ciężarem przykładowo samochodu, jeśli: – będą ułożone na nierównym terenie – zostaną nierównomiernie obciążone – zostaną wcześniej uszkodzone (na przykład w trakcie transportu) – pojawią się w ich wnętrzu tak zwane skazy, będące skutkiem błędnego wykonania


Podziel się wpisem

Twitter Delicious Facebook Digg Favorites More

Zostaw komentarz